""

תקשורת המדע אימון 1:1

אימון אישי וממוקד-מטרה להקניית כלים לחידוד המסרים שלכם ולמינוף המחקרים והמיזמים שאתם מובילים

קרא עוד >

סדנת תקשורת המדע

סדנאות מעשיות ומרתקות לפיתוח ושיפור מיומנויות בתקשורת המדע

קרא עוד >

תקשורת המדע 101

גלו מדוע תקשורת מדע (SciComm) אפקטיבית חיונית לקריירה שלכם וקבלו ארגז כלים בסיסי

קרא עוד >



פיתוח מיומנויות בתקשורת המדע – סט כלים חשוב עבור קריירה מדעית באקדמיה ובתעשייה

meital

תשאלו כל חוקר- להתכונן להעברת הרצאה מדעית לקהלים שונים, כמו חוקרים מתחומים אחרים, משקיעים, מקבלי החלטות או הקהל הרחב, הינה משימה מאתגרת ולעיתים מעייפת. בכל אחד מהתרחישים, ההרצאה צריכה להיות ברורה, מוכוונת מטרה והכי חשוב, זכירה!

שמי מיטל סלמור ואני מאמנת ויועצת לאסטרטגיות בתקשורת המדע (SciComm).

מטרתי היא לסייע לחוקרים – מדענים באקדמיה ובתעשייה וסטודנטים – לשפר את כישורי התקשורת המדעית שלהם ולהציג את עבודתם באופן ברור ומרתק בפני סוגי קהל שונים.

יחד, נהפוך מחקרים מורכבים ונתונים מסובכים למסרים ברורים, מובנים וקליטים; נצמצם את השימוש במונחים טכניים ובז’רגון מקצועי ונשפר את כישורי העמידה בפני קהל. קרא עוד ›

טלפון: 054-2638828 רחובות


תקשורת המדע בפעולה


“במחקר, הנטייה היא להתרכז במה שאתה חוקר באופן מאוד ממוקד ופחות בפרספקטיבה רחבה יותר של ‘איך מה שאני חוקר עשוי להשפיע על החברה?’ כשאני מדבר על המחקר שלי, אני מבין שמה שנראה לי חשוב, פחות מדבר אל האנשים שלא לוקחים חלק במחקר שלי. באימון עם מיטל הצלחתי לבנות מסרים שמדברים אל קהלים שונים ובתוך מסגרת זמן שגורמת לקהל לקלוט את המסרים ביעילות ובצורה זכירה.”

רפאל שטרן, סטודנט לדוקטורט במחלקה למדעי כדור הארץ וכוכבי הלכת, מכון ויצמן למדע

בסרטון תוכלו לצפות ברפאל בפעולה, כאשר הוא מרצה בתשוקה ובעניין על עבודתו ומספר לקהל את הסיפור האישי שלו ומה הוביל אותו למחקר פורץ הדרך שלו במדעי האקלים. חכו לסוף ההרצאה כדי לשמוע את השיר היפהפה שרפאל מצטט בפורטוגזית ולאחר מכן בתרגום לאנגלית.



tips

תשומת לב למסרים לא שפתיים

תשובה >



ההתלהבות שלך
מדבקת!

תשובה >


מה גורם להרצאה מדעית להיות יותר זכירה?

תשובה >

מודעות לז’רגון
ומושגים טכניים

תשובה >

סיפורי הצלחה

תום מנוביץ’, סטודנט לדוקטורט
במחלקה לפיזיקה של מערכות מורכבות, מכון ויצמן למדע
“…לשמחתי הרבה, במהלך האימון האישי המצוין שקיבלתי ממיטל הצלחתי לדלל את השימוש המוגבר שלי בז’רגון ומושגים טכניים ולייצר אוסף של אנלוגיות וצורות הסבר שמצליחות להעביר את משמעות המחקר לשומע נטול רקע מקצועי…”

קרא עוד >

אפרת רזניק, סטודנטית לדוקטורט
במחלקה לביולוגיה מבנית וכימית, מכון ויצמן למדע
“…באימון האישי בתקשורת המדע עם מיטל הופתעתי לגלות עד כמה אני משתמשת במושגי ז’רגון בהסברים שלי מבלי לשים לב לכך בכלל- מה שתרם עד כה לקושי בהבנה של הצד השני. תוך כדי האימון למדתי להסביר בקלות את המחקר שלי לקהלים שונים בהתאם לסיטואציה… “

קרא עוד >

שי שמש, סטודנט לדוקטורט
במכון לביוכימיה,  מדעי המזון ותזונה, האוניברסיטה העברית
“…מיטל מפרקת את תקשורת המדע צעד אחר צעד לסט מיומנויות שנעות בין כלים הדרושים להרצאה מעניינת של תוצרי מחקר והתאמתה לקהלים שונים לאיך הדובר צריך לעמוד מול קהל ואיך הידיים שלו אמורות להיות מונחות או לזוז. …”

קרא עוד >